söndag 9 december 2012

Ja inte vet jag..

Ibland är det jobbigt.. jag är en tänkande människa. På gott och ont..

Hela mitt liv har jag upplevt det jobbigt med att hålla sig sams med andra.. vad är det som retar andra så?  Ok jag vet att jag är ibland brutalärlig och har många tankar om medmänsklighet, att vara snäll med varann, att tänka på andra,  att tänka mer på andra än mig själv. Jag vet inte om det är bra.. Nä tydligen inte..

Jag avskyr sådana där uttalande om "negerboll" Vad är problemet egentligen.. -Jag har alltid sagt negerboll.. så varför ska jag INTE få säga det.. Fy vilken töntig kommentar. När mina barn var små, de är idag 27, 29  och 32 så lärdes barnen att det heter chokladboll.. är det ett problem egentligen? Vi säger chokladboll i min familj och tänk.. vi överlever detta för det är ju precis vad det är!!
Vad är det med människor egentligen? Jag har en stark tro på mänskligheten men blir ledsen när jag ser de som har mycket men som ändå inte unnar andra att ha..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar