onsdag 11 december 2013

Lugnet inombords växer

Inte mycket fart på denna blogg kan jag säga.. Hade en tuff vår då allt verkade ur spel.. när ungarna mår dåligt då mår jag också dåligt. Kan ju inte påstå att allt är radrätt vad det gäller dem än, dotter dras med sina sjukdomar och sönerna har sitt men det är ändå lugnare. Hjälpen kom som jag bad om!


Att känna tillit och lugn i situationer som jag tidigare gått igång på känns skönt, nåja än är jag inte fullbordad.. det vore skryt att säga det. Men jag bjuder in mig själv till att delta i livet, göra saker som fyller mig med glädje, behöver inte vara dyra saker eller andra ting. Bara detta att gå på en spännande föreläsning! Har förmånen att bo i Gagnef och i församlingsgården där anordnas föreläsningar med intressanta föreläsare och ämnen för 40 kr. Är ju nästan gratis det!

Umgås med vänner jag mår bra av och väljer bort det andra som tömmer mig på energi.. ser med glädje fram emot vad som komma skall. Först ska vi nu ha en skön jul och umgås med barn, barnbarn, syskon med familjer, föräldrar.

 Njuter av vårt hus som jag älskar, här mår jag bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar